2016. ápr 01.

KIS BAROKKOS FOTEL

írta: furniturenascence
KIS BAROKKOS FOTEL

40.jpg

Rengeteg munka volt vele, de az imádnivaló kis faragásai megragadtak :-)

Meglehetősen rossz állapotban vettem ezt a kis fotelt, de beleszerettem a formájába. A kárpitot és a rugózatot teljesen lebontottam, a fát visszacsiszoltam. Sötétbarnára pácoltam, az éleken gyertyával áthúztam, hogy csiszoláskor a pácig kopjon csak vissza, ne a natúr fáig. Selyemfényű zománcfestékkel átfestettem két rétegben, az éleken óvatosan koptattam.  Levágattam egy MDF lapot az ülőfelület méretére, a lábak negatív formájával, ez a statikájának is jót tett! Erre 20 cm szivacsréteg került, arra egy tűzött, vékony paplan (Ikeásat használok a kárpitozáshoz, nekem bevált) és rá a bútorkárpit. Kárpit-tűzővel rögzítettem, a kapcsokat elfedtem a bortnival. A kárpit anyagában is szivacsozott, nagyon könnyű volt vele dolgozni! Megérte kivárni azt a négy hetet, amig Spanyolországból megérkezett...   A háttámla dupla bortnit kapott, egy bohókás bojtosat hoztam össze egy hagyományos szalaggal.

v3_1.jpg

 

 

Szólj hozzá

DIY Főoldal Vintage Shabby Chic Bútorfestés Furniture Painting Kárpitozás házilag