2016. máj 24.

HAPPY BIRTHDAY

írta: furniturenascence
HAPPY BIRTHDAY

203.jpg

215.jpg

Egy barátnőmnek készítettem szülinapi ajándékba ezt a kis éjjeliszekrényt. Nagyon kerek évforduló volt, ezért szerettem volna valami - ha nem is örök darabot, de maradandót és személyre szólót adni. Persze mi más jutott volna eszembe, ha nem bútor? Az ötlettől a megvalósításig 2 nap telt el, szinte az első volt, amit a hirdetések között megláttam, ráadásul párban, úgyhogy még kísérletezgethetek :-) Másnap mentem érte, és este már festettem is! Annie Sloan Original árnyalatát választottam, ez egy szép meleg fehér szín. 4 rétegre volt szükség de még akkor sem voltam elégedett, csak elfogyott a második dobozom is! Valószínűleg maximalizmusom és az izgalom, hogy ez valaki másnak készül összeadódott... Igaz, hogy utána visszacsiszolom néhol akár a fáig, úgyhogy teljesen felesleges a teljes fedettségre törekedni, de azért mindig megpróbálom :-) A szürke szín, a Paris Grey 2 rétegben elég volt, igaz, hogy a sötétebb színek jobban takarnak. A legizgalmasabb rész a transzferálás volt számomra, most fedeztem fel újra. Úgy 15 évvel ezelőtt sokat használtam ezt a technikát, csak akkor higítóval vittem át a mintát, ami azért... rémes volt! Most már van külön oldat rá, ami szagtalan, és a másik csodaszer ami működik, az AlmaWin (tisztítószer) ami ráadásul fincsi narancs illatú! Nekem mindkettő egyformán bevált, de narancsillat függő lettem úgyhogy csak az Almawint használom. Kinyomtattam a képeket (fontos, hogy lézerrel, és a kép legyen tükör fordított) ragasztóval rögzítettem, és finoman átnedvesítettem a papírt a tisztítószerrel. Egy kanál hátuljával átdörzsöltem a mintát. Kicsit gyakorolni kell, mert erősebb nyomásra elkenődik a festék. De egy próba után rá lehet érezni :-) Csiszolás után Annie Sloan Clear Wax került rá, majd Dark Wax a mélyedésekbe és a sarkokba. Belülre is majdnem fehéret terveztem, ezért Antoinette árnyalatot kevertem fehér Héra diszperziós festékkel, de meggondoltam magam. A lány, akinek adom, minden porcikájában igazi nő, ez az enyhe rózsaszín nem illene hozzá. Ezért kevertem még hozzá úgy kétszer annyi Genius zománcfestéket lila színben. Ezzel a lilás-mályvás színnel festettem ki belülről, és ezt már waxolni sem kellett, mert dominált a zománc benne. A két kis selyem bojtos ajtógombnak kellet lyukat fúrni és kész. Örültek neki :-)

A felhasznált anyagok:191.jpgv13.jpg

Szólj hozzá

DIY Főoldal Transzfer Annie Sloan Bútor átalakítás Paris Grey