2016. aug 18.

KONSZENZUS

írta: furniturenascence
KONSZENZUS

127.jpg

Hifi és/vagy házimozi szentély. Tapasztalataim szerint örök probléma férfi és nő közt...

A nemiségből adódó preferenciák, miszerint a nőknek fontos a harmonikus összkép a férfiaknak pedig a funkcionalitás, nem fért össze eddig egyetlen otthonunkban sem. Mindig szélmalomharcot folytattam a zsinórtenger és a különböző méretű, színű és márkájú "dobozok" azaz erősítők elő és végfokok, átalakítók és egyéb számomra értelmezhetetlen izék kaotizmusa ellen... Ráadásul a nappali legreprezentatívabb helyén üvegpolc rendszereken, kis tüskéken álltak közszemlére téve... Szóval fájó pont volt az amúgy tökéletesen beállított kis enteriőrjeim közepette.

De itt kiegyeztünk :-) Vettünk egy régi tálalószekrényt és teljesen átalakítottuk olyan hifi szekrénynek, amivel mindketten elégedettek vagyunk. Hatalmas munka volt, így asztalost hívtunk hozzá. A szerkezeti átalakításokat ő végezte el, mert akár száz kilót is el kell bírni a szekrénypolcoknak, ilyen felelősséget én nem vállaltam. Meg kellett hosszabbítani a szekrény mélységét 20 cm-rel, ami tényleg nagy munka volt. Hátlapra nem volt szükség, hogy minél jobban szellőzzön, a fiókok kikerültek, az ajtó nyitása pedig felfelé billenő, a fedlap alá becsúsztatható technikával valósult meg. A lábaiból is le kellett vágni, de még így is túl magas volt, így el kellett búcsúznom a kis pódiumtól amin a faragott hátlap állt. Több alátámasztást kapott a lábai mellé és erős polcokat szintén több ponton alátámasztva. Nekem csak a festés maradt. Házi festékként, Dulux ébenfekete falfesték és Trinát selyemmatt fekete zománcfesték kombinációját használtam. Két réteg elég volt mindenre. Nem érdesítettem a lakkozott felületet, csak a tapaszokat csiszoltam vissza simára. Az izgi része a díszítés volt. Több réteget vittem fel: első fekete, majd körbemaszkoltam, és aranyra fújtam, erre újra fekete a házi festékből, amit visszacsiszoltam. Ezután arany zománc festékkel emeltem ki az éleket.  A fekete részeket sem zártam le semmivel, teljesen szilárd és betonkemény lett a festékem, a nehéz dolgok sem hagynak nyomot benne.

v15.jpg

Szólj hozzá

DIY Főoldal Házi krétafesték Bútorfestés Bútor átalakítás