2016. sze 29.

PATRÓNA

írta: furniturenascence
PATRÓNA

68s.jpg

Olyannak láttam ezt a rozoga hintaszéket, mint egy hatalmas amulett. Elképzeltem milyen jó érzés lesz hátradőlni bele, tekintetemet a kert virágain pihentetve ringatózni a szörnyfejek védelmében. A gyöngyöt védő sárkány a Feng Shui szerint az egészséget és gyarapodást segíti elő, mivel ott összegyűlik a QI az éltető energia. Itt pedig kettő is van belőle!

A széket eredtileg kültéri, de fedett helyre szántam, így olyan anyagokat választottam, amik bírják a fagyot és nedvességet. Építési erősragasztóval megerősítettem a háttámla ezernyi lécét és a lábakat, ahol lehetséges volt satuba fogtam és egy napot pihentettem. Ezután Kittfort fakittel befedtem az egyenetlenségeket és símára csiszoltam a felületet.

A ragasztás, fatapaszolás és csiszolás után átfestettem egy réteg fekete Swingcolor selyemfényű vízbázisú kültéri zománcfestékkel. Erre egy réteg Annie Sloan Graphite került. Az addig fekete felület ijesztő matt szürkévé változott, ezt visszacsiszoltam néhol a fáig, néhol csak a fekete zománcig. A háttámlán lévő fejet kiemeltem arany tempera, vörös AS Emperor's Silk és narancs falszínező paszta keverékeivel. Mindegyik vízbázisú, nyugodtan lehet vegyíteni őket. A sárkány szájában tartott gyöngyöket arany temperával festettem át. Clear Waxxal átdörzsöltem, ekkor visszanyerte a fekete szín a mélységét, majd néhol Dark Wax, néhol Black Wax átfedést is kapott.

Végül a nappaliba került... Olyan kis ócskaság volt, azt hittem jó, ha a teraszon szorítok helyet neki! De érdekes, légies formájával kiérdemelte a helyet a házban.

v17.jpg

 

Szólj hozzá

DIY Főoldal Vintage Shabby Chic Annie Sloan furniture painting Bútorfestés Boston Terrier Furniture Painting Bútor átalakítás Royal Angel Bostons